10.16.2016

Sjaal + patroon




Aan sjaals geen gebrek maar toch betrapte ik mezelf er op dat ik weinig blauwe sjaals heb, terwijl dit mijn lievelingskleur is en ik hier ook de meeste kledingstukken van heb.

Ik neusde eens door mijn voorraad bolletjes en besloot met de Drops Paris aan de slag te gaan.
Het patroon had ik al in m'n hoofd zitten dus ik kon direct aan de slag.


VOOR DE LIEFHEBBERS VOLGT HIER DE BESCHRIJVING:

Nodig:
> Haaknaald nr 5
> Drops Paris, kleur Dyelot
> Stopnaald
> Schaar

Afkortingen:
> L= Losse
> V=Vaste
> KL= Keerlosse

Bobbelsteek: Haak 5 dubbele stokjes in dezelfde steek en houd van allemaal de laatste lus op de naald. Haal de draad om de naald en in 1 x door alle lussen op de naald. 
*    *  : Herhaal wat tussen haakjes staat tot het einde van de toer

Werkwijze:
Haak een ketting van 20 L + 1 KL
Toer 1: Haak 20 V + 1 KL
Toer 2: Haak *2 V- bobbelsteek- 2 V* + 1 KL
Toer 3: Haak 20 V + 1 KL
Toer 4: Haak 20 V + 1 KL
Herhaal nu toer 2 t/m toer 4 totdat je de gewenste lengte hebt bereikt.

Haak rondom de sjaal 1 V in elke steek.


Draadjes wegwerken en dragen maar!

Leuke weetjes:
* Ik haakte 65 rijen waarin  in elke rij 6 x de bobbelsteek gehaakt werd.
   Dat brengt het totaal op 390!
* Ik haakte precies 1 bol in het uur. Ik had 6 1/2 bol nodig, over de rand deed ik 30 minuten. Het        afhechten van de draadjes deed ik in 15 minuten. In totaal kostte het me dus 7 uur en 15 minuten    om de sjaal te haken.
* De sjaal is 14 cm breed en 1 meter 76 lang.









11 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie sjaal geworden! Lief dat je het patroon deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Sjaals heb je trouwens nooit genoeg; voor elk humeur en voor elke outfit eentje ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Sigrid! Vandaar dat ik er al weer 2 aan het haken ben.

      Verwijderen
  3. Mooi patroontje! Leuk bedacht,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak hem voor mijn klein dochter,leuk patroon dank je wel.
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Patricia,
    Ik wil je patroon gebruiken voor een sjaal met garen wat ik op nodig 4/4,5 moet haken. Met hoeveel kan ik meerdere qua opzetten?

    Groetjes
    Marie-José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is de steek dik genoeg voor een babydekentje?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo is er ook een muts in dit patroon?? Zou dan graag allebei willen haken 😀😀😀😀😀

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia