3.27.2016

Mega haakklus in wording!



Sommigen draaien er hun hand niet voor om en hebben ze in allerlei vormen en maten. Ik doel hiermee op plaids en spreien. Prachtig hoor maar ik zag het mezelf niet snel doen. Ik haakte voornamelijk knuffels, kraamcadeautjes en ander klein spul. Overzichtelijk en binnen afzienbare tijd af.
Vorig jaar besloot ik uit m'n "comfort-zone" te gaan en haakte een poncho en nog een en......  .
Zo kwam het dat ik me steeds meer vergaapte aan alle prachtige spreien/plaids die ik voorbij zag komen op verschillende blogs.
Twee dagen geleden- na weer een nacht waarin ik steenkoude voeten had en daardoor slecht geslapen had- besloot ik HET gewoon te doen. Dit keer niet met katoen (dat werd me toch iets te prijzig voor een 2-persoons sprei) maar met de Royal van de Zeeman.


Op internet maakte ik de keus welke granny square  ik zou gaan haken. Ik besloot om 2 toeren Vasten rond elke granny te haken in de kleur wit.


Mij kennende sprak ik mezelf streng toe om na elke gehaakte granny DIRECT alle draadjes weg te werken. Tot nu toe gelukt!


Nu speuren naar een spanner zodat de granny's allemaal dezelfde afmetingen krijgen.
Ik zal regelmatig een update houden van mijn sprei in wording.
                                                             
                                              Fijne Paaszondag!


 

13 opmerkingen:

  1. Gedurfd, hoor! Maar het gaat je vast lukken.
    Mooie kleuren heb je uitgezocht
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind het zelf ook best gewaagd om zo'n groot project te doen maar wie a zegt.... .

      Verwijderen
  2. Fijn! Dat komt helemaal goed! De kleurtjes zijn prachtig, en met Royal ga je het wel warm krijgen hoor. Flink dat je de draadjes meteen wegstopt, dat verplicht ik mezelf ook. Ben alvast benieuwd naar de volgende update van je sprei ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral blijvendoen dat afhechten en dat sprei gaat er zeker komen.. Moedig van je om z'n mega project aan te gaan.
    fijne paasdag nog.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleuren zijn prachtig en het garen haakt fijn. Slim om alle draadjes gelijk af te hechten. Dat klusje is in kleine beetjes goed te doen en valt erg tegen als je het na afloop moet doen.
    Het begin is mooi. Na het opspannen wordt het nog veel mooier. Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen. Geef je af en toe een update?

    Groetjes en veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die update gaat er zeker komen, zo hou ik mezelf ook gemotiveerd!

      Verwijderen
  5. Een hele uitdaging!
    Ik beperk me tot nu toe ook altijd met het haken van knuffels.
    Maar het kriebelt wel....
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Super mooie en leuke haakklus. Enne ... super slim van jou om direct die vervelende draadjes weg te werken want achteraf is dit de meest frustrerende klus die je kan voorstellen. Ben benieuwd naar de vorderingen die je maakt. Kleuren vind ik al top!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. pg autoslot เป็นหนึ่งในเกมสล็อตออนไลน์ที่ได้รับความนิยมจากผู้เล่นในวงกว้าง เป็นผลิตภัณฑ์ของ PG บริษัทพัฒนาเกมแห่งเอเชียที่มีชื่อเสียงในวงการสล็อตออนไลน์ ด้วยความคมชัดและฟีเจอร์ที่น่าสนใจ

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia