2.13.2015

Voor- en tegenspoed!

Eerst maar het vervelende nieuws: Ik heb een beginnende hernia.
Vreselijk balen maar tevens een duidelijk signaal van mijn lichaam waar ik niet omheen kan.

Het begon vorige week dinsdag op mijn werk. Nadat ik een ochtendroute had gedraaid ging ik naar kantoor voor enkele administratieve bezigheden. Terwijl ik bezig was kwam een collega binnen met een vraag. Ik draai me om en....KNAP, zei mijn onderrug. Ik kon letterlijk niet meer op of neer. Een aparte ervaring, kan ik jullie melden.
Uiteindelijk strompelend naar m'n auto gelopen en hoe ik thuis ben gekomen weet ik niet eens meer.

Na 2 dagen bedrust gaan mobiliseren. Alle tekenen wezen namelijk op spit en dan is bewegen belangrijk. Ik kreeg echter  steeds meer tintelingen in mijn li-been en na zo'n 5 minuten wandelen kreeg ik pijn in m'n liezen en had ik het gevoel dat ik door m'n been zakte. Dus toch maar naar de huisarts die me doorstuurde. De diagnose was snel gesteld.

 
Heb nu 2x per week fysiotherapie, wat beslist geen pretje is, kan ik jullie verzekeren. Een massage is fijn maar deze is van een hele andere orde (AU,AU en nog eens AU!).

De blauwe plekken verkleuren langzaam....

Ik heb 60% kans dat ik alleen met fysiotherapie geholpen ben. Ik moet hier echter wel enkele maanden voor uittrekken. Blijven de klachten aanhouden dan volgt er een MRI. Dan zijn er 2 keuzemogelijkheden: opereren of naar de pijnpoli voor zenuwblokkades. Afwachten dus.........

Om toch met goed nieuws af te sluiten: Ik ben GESLAAGD!!!
Afgelopen dinsdag moest ik mijn eindopdracht verdedigen.


Aan de hand van een casus uit de eigen praktijk heb ik een klinisch besluitvormingsproces beschreven
waarin de verschillende stappen binnen het verpleegkundig proces worden beschreven en onderbouwd.
 
De schriftelijke eindopdracht en mijn mondeling werden beoordeelt met een 8,5!
Reden om naar de bakker te gaan voor een heerlijke appeltaart.





 

14 opmerkingen:

  1. Knap hoor patricia met al die hindernissen op je weg,even goed je einddoel bereikt met goed resultaat .gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks alle pijn en miserie heb je toch iets om trots op te zijn. Goed dat je geslaagd bent.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat is pijnlijk en erg vervelend... hoop dat je genoeg hebt aan fysio want een operatie hoor je toch ook mindere dingen over... Maar gelukkig ook goed nieuws. Gefeliciteerd een 8.5 goed joh. en dat is zeker een goede reden om te vieren.
    gefeliciteerd.

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O een hernia... ik ben er net vanaf zoals je misschien gelezen hebt op mijn blog. Weet dus uit ervaring hoe pijnlijk dit kan zijn. Sterkte!!
    En w.b. jouw vraag op mijn blog; een gashaard hebben we geen moment overwogen. Het gaat ons echt om de beleving van het hout stoken, warmte is mooi meegenomen maar een bijkomend voordeel, geen doorslaggevend argument.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Patricia, heel veel beterschap en hopelijk komt het allemaal goed ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een goed cijfer zeg! (om maar met het positieve te beginnen) Van harte gefeliciteerd! Maar wat vreselijk balen van je rug... Pijnlijke situatie, bah! Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! Prachtig cijfer. Met zoveel narigheid is het slagen een mooie opsteker.

    Sterkte en beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O dat is pijnlijk en langdurig. Hoop voor je dat je snel baat hebt bij de fysio.
    Proficiat en ook met zeer mooie punten geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh wat ontzettend balen Patricia!Ik hoop dat je bij die 60% hoort en niet geopereerd hoeft te worden!Doe kalm aan meid en proficiat met het behalen van je eindopdracht!Die appeltaart had je dubbel en dwars verdient!

    Liefs
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de hernia's twee keer weg kunnen krijgen met fysiotherapie en sporten, hoop dat het jou ook lukt! Operatie is echt een laatste redmiddel.

    Gefeliciteerd met je mooie cijfer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooo dat is zo niet fijn, ik kan er over mee praten. 2 jaar geleden ook een hernia geconstateerd. gelukkig weet ik nu wat ik wel en niet kan en gaat het gelukkig redelijk. Ik voel het meestal aankomen als het niet goed gaat dus dat is wel fijn. En opereren is inderdaad een laatste optie. Tegen mij hebben ze gezegd dat het in het meeste geval na 6 tot 8 weken geen pijnklachten meer bij mij klopte dat maar een hernia gaat nooit over en kan zo weer gaan opspelen natuurlijk. heel veel sterkte ermee

    groetjes maril

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Hopelijk nemen de pijnklachten snel af. Omdat ik een ontzettende brandende pijn in m'n heup er bij heb gekregen wordt er gedacht aan een slijmbeursontsteking. Afspraak bij de huisarts moeten maken. Even afwachten dus maar ik probeer de moed er in te houden.

      Verwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat de rugklachten snel verholpen kunnen worden, beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia