5.24.2013

GEZINSUITBREIDING!!!

Ja, jullie lezen het goed.
Niet verwacht, niet gepland maar we zijn er reuze blij mee!!

Wat? Dachten jullie echt dat ik...........nee joh, die tijd hebben we echt gehad. Ik heb het over de familie uil, bestaande uit vader, moeder, dochter en zoon.
Als eerste maakte ik vader en zoon

Vader en zoon in de maak


Gevolgd door moeder en dochter.
Dat levert het volgende familieportret op:

Familie uil


Het opperhoofd van de familie is vader Harry


Vader Harry is een goede sul. Vindt eigenlijk alles best, houdt van veel en lekker eten en dat is hem ook aan te zien.
achterzijde gilet







Dan moeder Vera:


close-up jurk









Ze is een echte moederkloek maar kan ook streng zijn als het moet. Houd van koken en is de regelaar van het gezin.
Voor haar maakte ik een retro jurk waar ze helemaal mee in haar nopjes is.

                                                                                                    Samen vormen ze een leuk stel.




Harry en Vera hebben 2 kinderen. Daisy, 14 lentes jong en Tobias 8 jaar oud.
Over Daisy gesproken....een echte puber! Houdt van mooie kleren en pimpt haar kapsel vaak op. Zo ook deze keer:





Modebewust










Als laatste van het uilengezin:Tobias. De benjamin van de familie. Houdt van klimmen, ravotten en z'n grote zus plagen. Heeft soms een grote mond maar een klein hartje.


Capriolen uithalen in de boom













Het uilenpatroon met vilt en beschrijving heb ik besteld bij Nanaya (http://ateliernanaya.blogspot.nl).
De kleertjes (m.u.v. de jongenspet) zijn een eigen ontwerp maar in de beschrijving staan ook kleertjes die je kunt maken.

De boom heb ik bij de Blokker gekocht want zeg nou zelf, wat is een uilenfamilie zonder boom????

12 opmerkingen:

  1. Supper mooi! Ik zou de hele stamboom maken... Ze zijn zo leuk...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, leuk stel zo samen in de boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Patricia....je uilenfamilie is erg mooi geworden en inderdaad,wat moesten ze nou zonder die leuke boom erbij!


    groetjes en een fijn weekend!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh echt schattig en in die boom zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou zo een kinderboek kunnen schrijven (die mij ook zou boeien)!
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig leuk om jouw verhaal te lezen en te zien hoe leuk ze geworden zijn. Ik ben helemaal gek van die retrojurk, en dan modebewuste Daisy, zo schattig met die gepimpte kleren. En nog bedankt voor het vermelden van mijn blog!
    Liefs,
    Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw...wat super mooi gemaakt!! Het zou vast en zeker heel gezellig in jouw huis zijn met alle diertjes.
    Groetjes,
    Marjan

    Ps. ik stuur je een mail om te snailen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee hallo ziet er goed uit. Het werkt wel aanstekelijk want van het eendje heb ik inmiddels ook al een mannelijke variant gemaakt. Ik snel een keertje aan om de fam te begroeten en om de prieel te bewonderen aan de foto's te zien is hij gaaf geworden. Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt schattig deze familie uil.

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor het achterlaten van reacties, ik lees ze graag.
Liefs, Patricia